راهنمای پذیرش در مرکز نوآوری
تیمهای نوآور که توانستهاند ایدهای جدید، فناورانه و کاربردی را شناسایی نمایند اما هنوز آمادگی تبدیل شدن به شرکت را ندارند، میتوانند در مرکز نوآوری پذیرش شوند. در مرکز نوآوری تمرکز بر تلاش برای شکلگیری گروه منسجم کاری با تخصصهای مختلف و در نهایت اجرای ایده محوری است. مرکز نوآوری تلاش میکند با حمایتهای لازم، شرایط مورد نیاز برای شکلگیری تیم کاری و ساخت محصول از ایده محوری را فراهم نموده و از این رهگذر زمینههای لازم برای ورود تیم نوآور را به مرکز رشد، فراهم آورد؛ چرا که ایجاد شغل و کسب و کار جدید،تولید محصول و در نهایت افزایش ثروت بر پایه دانش و فناوری مورد تاکید جدی است. لازم به یادآوریست که از هر تیم نوآور فقط یک طرح پذیرش میشود، به همین دلیل پیشنهاد میکنیم با بررسی و دقت نظر کامل، ایدهای را انتخاب نمایید که دارای چشمانداز رشد و توسعه باشد و تیم را به سمت پذیرش در مرکز رشد، رهنمون سازد. همچنین افرادی که عضو شرکتهای مستقر در پارک فناوری و مرکز رشد هستند، نمیتوانند به عنوان مجری در قالب تیم نوآوری پذیرش شوند.
برای پذیرش در مرکز نوآوری به موارد زیر نیاز است:
- تیم کاری متخصص: منظور افرادی هستند که در زمینه خاصی دارای تخصص باشند و بتوانند موضوعی را که برای فعالیت تیم نوآور برگزیدهاند به سرانجام رسانند.
- ایده محوری: تیم نوآور باید برای خود یک ایده محوری انتخاب نماید. ایده محوری در نهایت منجر به ارائه یک محصول جدید و فناورانه میشود. در این مرحله الزامی به ساخت نمونه تجاری محصول نیست، بلکه ساخت نمونه آزمایشگاهی یا اولیه محصول که دارای کارایی باشد نیز مورد قبول است. ایده محوری براساس شناخت تیم کاری از بازار و درک کاستیها و نواقص فناورانه موجود و همچنین توان تیم کاری برای ساخت آن، انتخاب میشود. بنابراین اگرچه در این مرحله محصول تولیدشده تجاری نیست اما باید پتانسیل ورود به بازار را داشته باشد. موضوعات پژوهشی و مطالعاتی نمیتوانند به عنوان ایده انتخاب شوند چرا که پیش فرض این است که مطالعات و پژوهشهای مربوط به ایده پیشتر انجام شده است و تیم نوآور درصدد ساخت و تجاریسازی آن است.
فرم درخواست پذیرش در مرکز نوآوری را، فقط برای آگاهی از نوع اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرایند پذیرش در سامانه اطلاعاتی، دریافت کنید.
بدون دیدگاه