راهنمای پذیرش در مرکز رشد

راهنمای پذیرش در مرکز رشد:

مرکز رشد محل استقرار و فعالیت هسته­­‌ها و شرکت­‌های نوپایی است که در نظر دارند با استفاده از تخصص افراد خود، شرکتی را راه­‌اندازی نموده و در زمینه ایجاد محصولات (کالا/خدمات) جدید، دانشی و فناورانه فعالیت نمایند؛ گروه‌هایی که به تازگی فعالیت خود را شروع نموده یا در حال شکل­‌گیری هستند. منظور از هسته گروهی از افراد هستند که در نظر دارند – با اراده محکم و قطعی – شرکتی را راه‌­اندازی نمایند اما هنوز آن را به ثبت نرسانده‌­اند و در حال انجام مراحل قانونی ثبت هستند. مرکز رشد از این هسته­‌ها حمایت نموده و قابلیت پذیرش آنها را دارد. لازم به ذکر است که هسته باید حداکثر 6 ماه پس از پذیرش، شرکت خود را به صورت قانونی به ثبت برساند، پس براساس اینکه در حال حاضر در چه شرایطی هستید، می­توانید فرم پذیرش در مرکز رشد را انتخاب و تکمیل نماید.

به دلیل بالا بودن ریسک و هزینه راه‌اندازی شرکت برای افراد جوان و کم‌تجربه، مرکز رشد تلاش می‌کند با حمایت از این افراد، ریسک کار را برای آنها کاهش داده و با ارائه خدمات به آنها، توان شرکت را برای شکل‌گیری، ساخت محصول و تجاری‌سازی آن افزایش دهد. هدف مرکز رشد تاکید مستقیم بر ساخت یک محصول خاص نیست بلکه تلاش دارد با حمایت­‌های خود به تشکیل شرکت­‌هایی توانمند، خلاق و نوآور کمک نماید تا آن شرکت­‌ها بتوانند محصولات جدید و فناورانه تولید نموده و آنها را تجاری کنند. در نهایت، این افراد توانسته­‌اند در قالب شرکت برای خود شغلی ایجاد کنند که می­‌تواند درآمد خوبی برای متولیان خود به ارمغان آورد و محصول آنها نیز توانسته است به صنعت کشور خدمت نماید. این شرکت­‌ها به مدت سه سال در مرکز رشد عضو خواهند بود و در این مدت اقدام به ساخت و فروش محصول خود خواهند نمود. بعد از آن می­‌توانند در صورت احراز شرایط پذیرش در پارک و تمایل خود، برای پذیرش در پارک فناوری اقدام نمایند.

برای پذیرش در مرکز رشد به موارد زیر نیاز است:

  • تیم کاری متخصص: منظور افرادی است که در زمینه خاصی دارای تخصص باشند و بتوانند موضوعی را که برای شرکت پیش‌بینی نموده­‌اند، به سرانجام برسانند. همچنین علاوه بر افرادی با تخصص مرتبط با بخش فنی شرکت، به افرادی با تخصص­‌هایی به منظور انجام امور اداری و بازاریابی شرکت نیاز دارید.
  • ایده محوری: هسته/شرکت باید برای خود یک ایده محوری انتخاب نماید. ایده محوری در نهایت منجر به ارائه یک محصول جدید و فناورانه می­‌شود و شرکت می­‌تواند آن را تجاری نماید. ایده محوری براساس شناخت تیم کاری از بازار و درک کاستی­‌ها و نواقص فناورانه موجود و همچنین توان تیم کاری برای ساخت آن، انتخاب می­‌شود. موضوعات پژوهشی و مطالعاتی نمی­‌توانند به عنوان ایده انتخاب شوند، چرا که پیش‌فرض این است که مطالعات و پژوهش­‌های مربوط به ایده پیشتر انجام شده است و شرکت درصدد ساخت و تجاری­‌سازی آن است.
  • برنامه کاری: شرکت برای راه­‌اندازی کسب و کار، ساخت محصول و تجاری­‌سازی آن باید یک برنامه کاری (Business Plan) با رویکرد سه ساله ارائه دهد. براساس آن شرکت می­‌تواند مسیر حرکت خود را برای سه سال آینده از نظر تیم کاری، محصولات، بازارها و حوزه مالی، برنامه­‌ریزی نماید.

فرم درخواست پذیرش هسته تحقیقاتی در مرکز رشد علم و فناوری را، فقط برای آگاهی از نوع اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرایند پذیرش در سامانه اطلاعاتی، دریافت کنید.

فرم درخواست پذیرش شرکت در مرکز رشد علم و فناوری را، فقط برای آگاهی از نوع اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرایند پذیرش در سامانه اطلاعاتی، دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *